TRÄNING  
Nyheter  
IMT – två och två
Läs mer >>
Testa löppass - Gratis 17/12!
Läs mer >>
Avslutning Familjefys 18/12
Läs mer >>
Avslutning Familj 16/12
Läs mer >>
Nya ledare på gång
Läs mer >>
Intropass i gymmet
Läs mer >>
Klättertips
Läs mer >>
Mer öppet i Kanonhuset!
Läs mer >>
Nya priser från 1 dec
Läs mer >>
Pass i gymmet
Läs mer >>

Instruktiva och fokuserade pass

I de instruktiva och fokuserade passen får den funktionella träningsidén stort utrymme. Här handlar det
om att träna medvetet, känna syfte och att förstå övningarna. Ledarskapet är instruktivt. Teknik och
övningarnas utförande är i fokus. Inom det här träningsområdet finns pass med olika inriktning, t ex Core,
Skivstång, Cirkelfys, Yoga och Box. 

Box

Box är tuff träning med mycket box- och kamsportskänsla. Passet präglas av enkelhet, fight, teamkänsla och
attityd. Alltid med glimten i ögat. Vi tränar med handskar och mitzar och jobbar då två och två. Passet är 70 minuter.

Cirkelfys

Funktionell, kul och utmanande fysträning i stationer med hjälp av redskap som kettlebells, skivstänger och bosu.
Cirkelfys är ett instruktivt och sportigt pass där vi jobbar med det kroppen är byggd för som att lyfta, böja och rotera.
I fokus står teknik, hållning och att bana in rörelserna rätt. Därefter tar vi i och belastar i övningarna. Passet  kräver
viss träningsvana och kroppskontroll.

Cirkelfys soft

Cirkelfys är ett instruktivt och funktionellt pass där du tränar i olika stationer placerade i cirkel. En del stationer är
med redskap och en del utan. Ledaren går igenom alla övningar innan passet och hjälper sedan till under träningen.
Cirkelfys soft passar alla oavsett om du är ny, ovan eller äldre. Eller så kanske du tränar tufft och vill varva med mer återhämtande träning. I Cirkelfys soft finns det gott om tid till varje övning, här är det ett ostressat tempo.

Core

Funktionell träning med fokus på bålstabilitet. Träna och utmana dig själv i styrka, stabilitet, balans och rörlighet.
Du tränar utan redskap, det vill säga med kroppen som belastning och utgår från olika utgångsställningar både
på golvet och i stående. Passet vänder sig till dig som är igång med träning och vill komplettera med mer specifika
övningar för rygg, mage, bålstyrka och stabilitet.

Core soft

Ett corepass med mindre belastning på leder och muskler. Passar dig som är ny, ovan eller helt enkelt tycker att
det är en bra träningsnivå.

Duoboll

Ett specialpass där man arbetar två och två med medicinbollar. Start med passningsövningar där tekniken tränas.
En är passare och en mottagare och byten sker efter antal passar eller tid beroende på övningar. Övningarna
varvas överkropp / mage / rygg / kondition så att hela kroppen tränas.

IntervallFlex

Tufft kombipass för kondition, styrka och rörlighet. Först en intensiv del med kondition och styrka i intervaller,
sedan funktionell rörlighet med härligt flow. Intervalldelen har högintensiv karaktär och växlar hela tiden mellan övningar
för styrka och kondition. De muskler du tröttat ut i intervallavsnittet sträcks ut och blir rörliga, smidiga och
avslappnade i flexdelen. IntervallFlex 70 innebär att passet är 70 minuter.

Mamma-träning

Träning för dig som vill komma igång efter graviditeten. Du bygger upp och hittar tillbaks till hållning, stabilitet och
kontroll med genomtänkt träning. Bebisen kan hänga med under passet så ta med en filt.

Mind

Lugn, meditativ yoga med inspiration från mindfulness. I Mind är övningarna få och utvalda för ett pass med
inriktning på lugn, stillhet, andning och medveten närvaro. Vi tränar på golvet i främst sittande och liggande övningar. 
Mind är ett tillåtande och avstressande pass för återhämtning i både kropp och sinne. Ett pass utan prestationskrav.

Power Hour

Ett teknikenkelt styrke- och konditionspass med mycket skön energi. Power Hour är ett allroundpass som bygger
på teknikenkla övningar där vi bland annat använder medicinboll. Du jobbar i ditt eget tempo och bestämmer själv
hur tufft det blir. Men vi garanterar att du får en riktig genomkörare och hög puls.

Skivstång

Om du gillar sportig, rak och ösig styrketräning, så är Skivstångspasset något för dig. Träningen är enkel och
effektiv med hjälp av skivstång, drivande musik och tydliga instruktioner. Belastningen anpassar du själv, från
att enbart använda skivstångens egen vikt på ett par kilo, till att lägga på ett avsevärt antal kilo. Övningarna ger
dig styrkeuthållighet för ben, höfter, rygg, mage, bröst, axlar och armar.

SkivstångIntervall

Effektiv styrketräning och tuff kondition i en fin kombo. Ett Skivstångspass som plussats på med 15 minuter
konditionsträning i intervallform. Konditionsövningarna är enkla men rejält jobbiga. Passet vänder sig till dig
som är vältränad och som vill komplettera Skivstång med konditionsträning i ett och samma pass. Passet
är 70 minuter.

Skivstång soft

Ett Skivstångspass med lite lugnare profil. Perfekt att börja med, träna tekniken på eller köra som mer
återhämtande träning om du brukar träna tungt.

Yoga

Fysisk, lugn och meditativ yoga. Friskis yoga bygger på Hatha-yogans grunder. Klassiska och trygga yoga-
övningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans och en upplevelse där närvaro, ökad medvetenhet
och stillhet infinner sig. Du behöver inte ha tränat yoga innan.

Yoga soft

Yoga soft är en lugn och varsam träning som tar extra hänsyn till leder och muskler med mjuka tänjningar och
yogapositioner och en medveten andning. Yoga soft passar dig som ny, ovan eller kanske känner dig stel. Eller
dig som känner att ett extra lugnt, meditativt och avstressande pass är precis vad ditt sinne längtar efter.
Träningen avslutas med skön avslappning.

Yoga energy

Dynamisk och flödande yoga. Ett fysiskt mer utmanande och krävande pass som bygger vidare från Yoga. Du
yogar i ett flöde med harmoni i andning och rörelse, och stannar ibland längre i vissa positioner för att kunna
fördjupa dem. Passet vänder sig till dig med yogavana,

 

Alla pass är 55 minuter om inget annat anges.

 


 

 

 

 

Öppettider  

Öppettider

 

  Tannefors

Kanonhuset
från 5/10

  Kanonhuset
reception öppen

City

Måndag   6.30-21.00  5.00-21.00     8.00-21.00   6.00-21.00
Tisdag   6.30-21.00  5.00-21.00     8.00-21.00   6.00-21.00
Onsdag   6.30-21.00  5.00-21.00     6.45-21.00   6.00-21.00
Torsdag   6.30-21.00  5.00-21.00     8.00-21.00   6.00-21.00
Fredag   6.30-19.00  5.00-19.00     6.45-19.00   6.00-19.00
Lördag   9.00-17.00  5.00-17.00     9.00-12.30   9.00-17.00
Söndag  10.00-20.00 10.00-20.00    15.30-20.00  10.00-20.00

 

 

 

 

 

 

 

 

Detta är sluttider för träningen, lokalen stänger 15 minuter senare.

Här kan du läsa vad som gäller i Kanonhuset när receptionen inte är öppen.>>

Öppettider 22 december – 7 januari >>

Följ oss på Instagram: friskislinkoping #friskislinköping  

Följ oss på Facebook: friskislinkoping  

Hjärtstartare  

  Vi har hjärtstartare i våra lokaler. De finns vid receptionen.

   
Hitta oss     Friskis&Svettis Riks   Funktionär